Nyhedsbrev Marts 2022
Kære havelejere
Foråret er startet og havesæsonen er i gang igen. Det har vi mange der har glædet
os og set frem til. Her er en forårshilsen med lidt information til nye og gamle
havelejere.
Skraldeordning
Så er det igen muligt at komme af med sit køkkenaffald mm. Men i år kommer vi
under Roskilde kommunes nye skraldeordning, som mange af os allerede kender. Men
det vil stille større krav til os alle her i Granly. Den nye skraldeordning træder i
kraft den 1. maj.
Husk nu at sortere korrekt, så vi ikke får ekstraregninger. HUSK også, det er ikke
en skraldeplads. Ingen gamle køkkener, lorteposer eller lignende hører til der.
Kontoret
Haveleje
HUSK sidste betalingsfrist for bankoverførsel af haveleje er 1. april.
Kontoret er åbent fra den 7. april og er sidste betalingsfrist for kontant betaling
af haveleje. Du er selvfølgelig også velkommen, hvis du har andre spørgsmål. Vi er
der til din rådighed hver anden torsdag i lige uger hele sæsonen.
Sygesikring og brandforsikring
Vi har mødt nogen forvirring omkring, hvad det er, vi skal se fra havelejerne. Vi skal
se du har en gyldig/betalt brandforsikring og et bevis på at du bor i Roskilde
kommune. Hvis du ikke vil sende dit sundhedskort, kan du fremvise det på kontoret
den 7. april.
Ny hjemmeside
Vi kan med stor hjælp fra Jimmi midt i april præsentere flot ny hjemmeside. Der vil
være en masse gode tiltag, som vil gøre det nemmere for alle at få informationer her
i Granly. Vi vil selvfølgelig stadigvæk tage hensyn og sætte oplysninger op på tavlerne
til de, som foretrækker det.
Men alt det vil vi vende tilbage med, når hjemmesiden er kommet op og køre.
Det kan lige nævnes at de nye vedtægter fra generalforsamlingen er opdateret og
sat ind under særlige forhold på hjemmesiden.
Torsdagsbaren.
Baren er igen åben fra den 7. april første åbningsdag kl. 16.30 – 19.00 i hele april og
kl. 17.00 – 20.00 hele sommeren. Der hænger en liste, hvor du kan skrive dig på til
barvagt. Du er også velkommen til at lave en happening på din barvagt. Men skriv det
på listen, så alle kan følge med i hvad der sker.
Granlyst
Vi har i år fået nyt service i Granlyst og giver derfor det gamle væk. Hvis du står og
mangler noget service kan du komme den 7. april kl.17.30 og hente det i granlyst.
Granlyst kan som altid lejes ud og du vil fremover kunne se på den ny hjemmeside,
hvornår huset er ledigt.
Biblioteket
Vores bibliotek som Ida står for, ligger som bekendt lige ved siden af kontoret. Hvis
du har bøger, du gerne vil donere, kan det gøres i kontortiden. Men ellers står
biblioteket til fri afbenyttelse døgnet rundt.
Arbejdshold
Der er mange der har skrevet sig på til at hjælpe, hvilket er super. Men vi kan godt
bruge flere hænder til at løfte de arrangementer, vi har i Granly. Du er meget
velkommen, hvis du har et par timer til overs.
Zalina fra have 503 er blevet Granlys festkoordinator. Hun tager gerne imod navne til
at hjælpe. Hvis du har lyst, kan du kontakte Zalina på hendes mail:
zalinaschram@gmail.com
Vejbump
Til information vil der blive lagt vejbump ud i hele kolonihaven i uge 13.
Firma aftaler i Granly:
Vi arbejder på og har indtil videre fået lavet nogle relevante serviceaftaler, som du
kan gøre brug af i din kolonihave.
– Varmepumpe service
– Tanktømning
– Maler firma Goldbach giver 20%
Vi vil løbende arbejde på at listen bliver længere og den vil du i fremtiden kunne se på
den nye hjemmeside.
Mange forårshilsner fra bestyrelsen.